Monday, April 29, 2013

Latin Amerika'nin Cig Boregi, Empanada

Empanada, yagda kizartilarak ya da firinda pisirilerek hazirlanan bir cesit Latin Amerika boregidir. Ben bu lezzet ile ilk defa New York'da tanistim ve tadina bayildim. Orta Dogu ve Hindistan'da benzerleri bulunan bu borek Latin Amerika'ya ilk defa Portekiz ve Ispanyol kesifleri ile ulasmis ve daha sonra yayginlasmis. Empanadaya Latin Amerika'nin cigboregi dememin sebebi ilk gordugumde bana cigboregi hatirlatmasi, fakat empanada boyutu cigborekten daha kucuk ve hamuru daha kalin olan bir borek cesiti.

New York'da bu lezzeti tatmak icin sik sik uyradigimiz mekan ise Empanada Mama. 52. Sokak'da bulunan bu restoran oldukca kucuk, dolayisiyla iceri girebilmek icin bir sure sirada beklemek gerekebiliyor. Iceri girdikten sonra ise biraz sikisik bir ortamda oturmayi goze almak gerekiyor, fakat empanadalar icin deger. Empanada cesitleri cok fazla, benim favorilerim ise kiymali, acili tavuklu ve ispanakli-peynirli olanlar, bunlari meyvesi bol sangria ile tukettikten sonra ise son olarak cikolatali-muzlu olanlardan bir tane tatli olarak alirsaniz buradan mutlu olarak ayrilacaginiza emin olabilirsiniz.

No comments:

Post a Comment