Tuesday, February 12, 2013

Sevgililer Gunu Tarifi

Ask ile Aziz Valentine arasinda resmi kayitlarda hic bir ilgi bulunmasa da, 14 Subat Sevgililer Gunu, Roma Imparatoru'nun emri ile oldurulen Aziz Valentine'e atfedilmis ve her yil bircok ulkede kutlanan bir gun haline gelmistir. Gunumuzde 14 Subat, sevgililerin birbirlerine duygularini ifade ettigi ve hediye aldigi, tum dukkanlarin kirmizi gul ve kalplerle suslendigi bir gun olarak kutlanmakta.

New York'ta da diger tum buyuk sehirlerde oldugu gibi Subat basindan itibaren saldirgan bir Sevgililer Gunu hediyesi pazarlamasi basladi. Bence insanlarin sevdiklerine hediyeler vermesi, birbirlerine ozel olduklarini hissettirmeleri guzel bir sey. Bu nedenle 14 Subat'ta elinde ciceklerle dolasan insanlari gormek hosuma gidiyor, fakat 14 Subat benim icin kutlanacak bir gun olmadi hicbir zaman. Dogum gunum degil, yil basi degil, evlilik yildonumum degil, dolayisiyla hadi bu sefer de Sevgililer Gunu vesilesiyle guzel bir restoranda yemek yiyelim de bu gunu de atlatalim dedigim bir gun oldu hep. Her zaman gittigim birkac restoranin internet sayfasindan menulerine bakayim dedim, hepsinde bir Sevgililer Gunu paketi, fiyatlar da normalin uzerinde.

Bu durumda en guzeli kendi menunu hazirlayip, aksam evde keyifli bir yemek yemek. Zaten benim icin en guzel hediyelerden biri basbasa yenen romantik bir yemek olmustur hep. Iste Sevgililer Gunu menum; salata, peynir tabagi, lazanya, ve m&m ile hareketlendirilmis cikolatali cilek. Menu tarifini asagida birazdan verecegim.

Diger taraftan benim icin ve milyonlarca insan icin bu gunu anlamli kilacak bir organizasyondan bahsetmek istiyorum. Eve Ensler'in baslattigi V-Day. Slogani 'One Billion Rising' ya da 1 Milyar Yukselen olan bu hareketin amaci kadina karsi siddeti bitirmek. Her 3 kadindan biri siddete maruz kaliyor. Bu insanlik ayibina dikkat cekmek ve durdurmak icin her 14 Subat'ta insanlar biraraya gelip dans ederek seslerini duyuruyorlar. Bu sene belki siz de benim gibi Sevgililer Gunu'nu bir gun once kutlayarak, 14 Subat'ta sehrinizdeki bir '1 Milyar Yukselen' etkinligine katilabilirsiniz.
http://www.onebillionrisingturkey.org/
 
Simdi geciyorum tarife; benmari usulu eritilmis cikolata ile cilekler kaplanip, cikolatanin donmasi icin buzdolabinda bekletilir. Cileklerin uzerindeki cikolata yeterince soguyunca servis tabagina dizilir. Lazanya; bir sogan tavada sotelendikten sonra uzerine yarim kilo kiyma eklenir ve pisirilmeye devam edilir. Daha sonra uzerine tuz, karabiber, kirmizi biber, kekik ve uc su bardagi civari marinara sos eklenir ve iki dakika daha pisirilir. Ben bu sosun uzerine ricotta peyniri ekleyerek tum malzemeleri karistirdim ve kucuk bir firin tepsisi icerisine bir kat lazanya yapragi bir kat hazirladigim kiymali sos ve bir kat mozarella ve parmesan peyniri ekleyerek tepsi dolana kadar kat kat bu islemi tekrarladim. En uste ise kalan kiymali karisimi dokup mozarella ve parmesan peyniri ekleyerek 180 dereceye ayarlanmis firinda yarim saat pisirdim, sonuc fotograftaki gibi oldu.

No comments:

Post a Comment